Mi történik a sérült, késve megérkező vagy elveszett poggyászunkkal/csomagunkkal?
Az utazás során az egyik legnagyobb rémálom lehet a poggyász/csomag elvesztése. Képzeld el, hogy állsz a repülőtéren a szállítószalagnál és hiába vársz-vársz, a csomagod nem érkezik meg...
Ezután lehet, hogy a nyaralás/utazás egész időtartamára csak a kézi táskánk készlete marad vagy mélyen a zsebünkbe kell nyúlni, hogy az összes szükséges hiányzó tárgyat pótoljuk. Még súlyosabb lehet a helyzet, ha komoly értéke(ke)t vesztettünk így el.
Elveszett poggyász? Tegyünk ellene!
Az emberek ekkor haragot érezhetnek, majd stresszet és pánikot, de fontos tudni, hogy ilyen helyzetben mit tehetünk, hogy ne nehezítsük tovább a szorult helyzetünket:
Ha egy poggyász elkallódik a megőrző központba szállítják, ahol átellenőrzik a tartalmát. Ezt követően lépnek kapcsolatba a tulajdonossal, hogy visszajuttassák számára a tulajdonát. Emiatt mind kívül, mind belül fontos, hogy címkét hagyjunk a tulajdonunkon, illetve készítsünk egy listát arról, hogy mi is található a poggyászunkban/csomagunkban, így később, probléma esetén könnyebb ellenőriznünk majd, hogy annak minden tartalma megvan-e és valami nem sérült-e meg. ✅
A repülős utazások statisztikái elég aggasztóak. A világméretű nyomkövető rendszert üzemeltető informatikai cég, a SITA adatai szerint évente több millió elkallódott poggyásszal kell számolni, kb. 7-8 csomag jut 1000 utasra.
A tulajdonosok a késve érkező poggyászt/csomagot átlagosan 36-48 órán belül kapják vissza, általában azzal a magyarázattal, hogy a csomag nem elveszett, hanem rosszul lett irányítva.
Ezek az esetek legtöbbször az átszállások során fordulnak elő. Kb. az esetek 50%-a rossz áthelyezésnek köszönhető. A többit a bepakolás vagy jegykiadás hibája és a repüléssel kapcsolatos korlátozások okozzák. Az összes esetet figyelembe véve 5-6% -ban fordul elő az, hogy a poggyász nem kerül vissza a tulajdonosához. ✈
Elveszett poggyász esetén jár kártérítés?
Jogos kérdés, hogy kaphat-e kártérítést ekkor az utas? A légitársaságok valószínűleg segítenek nekünk az elveszett poggyász/csomag felkutatásában, mely folyamatot segíti, ha korán bejelentést teszünk feléjük. Ám negatív kimenetel esetén, ha a nyomkövetési rendszerük sem hoz eredményt, csak az alapvető költségek elemeit fedezik, ez pedig minden vállalat esetén eltérő lehet, ezért mindig olvassuk el a vállalat irányelveit. Mi több, nem fogjuk egyből megkapni a pénzt és nem számolhatunk a teljes kár visszatérítésével.
A meg nem talált poggyászt/csomagot 90 nap elteltével nyilvánítják elveszettnek. Az ekkor kitöltendő űrlapon figyeljünk, hogy minden elveszett érték helyesen szerepeljen a nyomtatványon.
A vonattal és busszal történő utazások során jobbadán rajtunk múlik, hogy mennyire vigyázunk az értékeinkre, de biztos már veled is megtörtént vagy az ismerősi körödben hallottál olyan esetről, amikor valaki a vonaton felejtette a csomagját, vagy a buszból való kipakoláskor úgy szóltak rá, hogy egy másikhoz teljesen hasonló bőrönd össze lett cserélve.
Ha el akarod kerülni ezeket a bonyodalmakat, vagy hogy ténylegesen lopás áldozatává váljon a poggyász/csomag, akkor a Trackimo nyomkövető biztonságot adhat Neked. A Trackimo kicsi, vízálló, 2G eszköz, mely könnyen csatlakoztató a poggyászhoz vagy elhelyezhető egy rejtettebb helyen benne, így Te akár napokig tudod követni a számítógépen vagy a telefonon az értékeidet, újabb akkumulátor feltöltés nélkül, mindezt való időben.
További információért keress bennünket:
info@trackimo.hu
06-1-408-8949 ☎